Helt slut

Domdär två lediga dagarna jag pratade om sist var bara en dröm tydligen.
Saknades folk på jobbet så var bara att dra iväg för att jobba nästan ett dygn till,  gick av idag och tror ni jag får vara ledig nu? Nej, såklart inte! Imorgon har jag natt igen, min ordinarie natt danna gång. Är skapligt seg i huvudet efter att nästan inte ha sovit nånting på hela helgen, men det är väl bara att bita ihop och kriga på. Som tur är så tycker jag ju om mitt jobb, så det funkar fast energin inte riktigt finns där egentligen :)

Annars då? Pappa och Kim har fortsatt med panelbytet på huset idag. Det tar ju sån jäkla tid, sen blir det väldigt svårt att hitta dagar att snickra på, får ju liksom inte regna och så ska båda vara lediga samtidigt osv. vilket begränsar det hela väldigt mycket! En dag till skulle vi behöva innan vintern iallafall, sen får vi ta resten nästa år!
Moa och Theo har varit ute i de fina höstvädret heeeela långa dagen, så dom var riktigt nöjda och trötta nu på kvällen!

Men nu tänkte jag försöka skrapa ihop nån timmes sömn efter denna sömnlösa helg! GUD så skönt det ska bli!

Helg!

Gick av jobbet vid 13 idag och tog helg! :) skulle egentligen jobbat imorgon men vi hade inte mycket barn alls denna helg så jag tog komp :)
Efter jobbet sov jag en timme sen åkte vi till onsjövallen för att titta på södras sista hemmamatch för säsongen, de slutade med en skadad gudfar och oavgjort, 1-1!
Även Mois blev skadad! Hon ramlade ner för en trapp med ansiktet före rakt i sten/grus :( det gick iallafall bra, efter att ha varit lite ledsen, torkat bort blod och lugnet ner oss så var det som tur var "bara" en fläskläpp som syndes!

Gung gung!

Ett stycke förstorad överläpp

När vi kom hem så blev det en dusch för barnen och sen åt vi hemmagjord pizza! Nu sover dom som stockar och föräldrarna latar med godis 😁👍
Nu ska vi fortsätta njuta av ledighet i två dagar, wiho! :)

Torsdag och fredag!

Igår var barnen hemma från föris eftersom att Moa hade haft lite feber på morgonen dagen innan. Men dom båda var hur pigga som helst, skönt!
Vi tog en sväng till Avesta för att handla lite på rusta, sen hem och käkade lunch och lite middagssovning för Theo!
Sen åkte jag iväg och fyllde på mina fransar, äntligen! 😍 hade inte många rackare kvar 😂
Förebild uppe och efterbild nere!

Sen åkte vi hem till svärmor och svärfar för att fira leffe som blev 52år!
Åt mat och fikade där innan det var dags att åka hem och natta barnen!

Just nu ligger Kim och sover efter nattskift, barnen har fotografering på förskolan och jag har nyss betalat räkningar. Ska väl försöka sova en timme nu innan barnen ska hämtas hem, för inatt är det min tur att jobba!

Sötast i världen!

Sjukling!

Kan dra lite kort om veckan fram tills nu!
I måndags blev det en tripp till Stockholm, vad som gjordes där tar vi lite längre fram! 😉 när vi kom hem så åkte vi till Avesta för att köpa grundfärg så vi kan måla överhänget från taket åså innan vintern!
I går (tisdag) så blev det en tripp till Avesta för lite klädshopping, när vi kom hem beställde jag ännumer från internet, haha! Så typiskt mig!
På eftermiddagen kom Sara och barnen hit för att fixa lite grejer, leka och äta middag ihop!
Imorse när vi vaknade så var Moa förkyld och hade feber så det var bara att vabba för min del!
Mois ligger i soffan och kollar på film, Theo spelar iPad och jag bloggar 😉
Får se hur mycket Moa orkar idag, tog tempen på henne nyss igen och den har redan sjunkit, hon hade 37,9 nu så det är ju inte så farligt! Däremot snorar hon väldigt mycket men det är ju såna tider nu!

Bjuder på nån bild från igår!

Och så min lilla sjukling just nu!

Helg!

Igår morse fick Moa en allergisk reaktion igen! Vi vet fortfarande inte vad det beror på och för att lasarettet (mitt hjärta) ska koll upp det så måste hon få de några gånger till så att vi vet att det är återkommande tydligen...

På dagen igår åkte vi över till Avesta för att köpa en Softshell jacka till Theo, hittade en fin mckinley på Intersport! 👍

När vi kom hem så fick vi besök av Sara, Patrik och barnen. Vi åt mat ihop och hade fredagsmys med chips, popcorn och cheeseballs!

Idag då? Kim och barnen har åkt till bowlinghallen för att äta lunch och kika på en match! Jag själv ska åka till jobbet om en stund och slutar imorgon kl 12! Får se vad vi hittar på då, vad jag vet så har vi inget planerat än!

Tåååååg!

Västerås!

Blev en sväng till Västerås på fm idag! Växlade tillbaka pengar som blev kvar efter Turkiet och så blev det självklart kläder till barnen 😁 men ny årstid gör att man behöver massor med ytterkläder! Och så är det fotografering på förskolan den 25e så då måste dom ju ha nya kläder till det också 😇😉

Just för tillfället är Kim iväg och handlar, Theo sover middag, Moa tar det lugnt och tittar på youtube och jag latar i soffan och fryser som en gris!

Helgen!

Tänkte dra lite kort om hur vår helg såg ut! :)
Fredagen gick åt till en jävla massa tvätt, storhandling och massa sånt som man måste fixa när man har varit borta en vecka :)
Lördagen var jag först på bröllop, en gammal jobbarkompis som gifte sig, så fint :) senare på em så åkte vi hem till svärmor och svärfar och blev bjudna på middag och efterrätt! gott, mysigt och trevligt :)
På söndagen så tog vi oss en shoppingrunda i Västerås och köpte massa nödvändiga och onödiga kläder till barnen! Sen på kvällen fick vi middagsbesök av Daniel :) Moa fick även en allergisk reaktion eller nå liknande, fick nässelutslag över kroppen och kliade som en dåre så blev en sväng till akuten med henne också!

Och nu ska jag fortsätta med min viktnedgång också! Tog ju ett uppehåll över semestern (såklart!). Har njutit massor, ätit och druckit gott osv. vilket gav plus på vågen, såklart. Men det var så värt det! Nu är det nya hårda tag, än är det långt kvar!

Mer bjuder jag inte på för tillfället ;) förutom nån bild från helgen!

Vår vecka i Turkiet! (Långt inlägg)

Dag 1
Åkte hemifrån vid 01, var på hotellet 13 timmar senare, alltså 14.00 på dagen. Vi bodde i alanya på flower garden, ett toppenhotell när man åker med barn!
Vi checkade in och satte oss sedan nere i restaurangen på hotellet för att beställa mat. Åt världens godaste pizza innan det blev upp och dra på badkläder för att inviga poolen. Badade ca 2 timmar sen blev det upp och duscha, klä på oss och gå till en affär för att köpa upp lite vatten, yoghurt osv.
Kl 19.00 var det minidisco med bamse, vi dansade, kramades och skojade tills vi var tröttare än tröttast, då blev det upp och sooooova efter att ha varit vaken 1 1/2 dygn. (Barnen sov ju lite på buss, flyg osv förståss)
Bilder:

Dag 2
Vaknade och gick ner till frukosten direkt, det visade sig vara en helt underbar frukost på hotellet, massor att välja på i alla kategorier, yoghurtar med flingor osv, massa olika bröd, frukt och grönsaker, pålägg, juicer osv, rena paradiset!
Efter frukost blev det bad i poolerna på hotellet, var fyra olika pooler och väldigt barnanpassade med rutchekanor osv, perfekt! Vi körde på bad i 5 timmar innan barnen var heeeeelt slut, gick upp och duschade och åt lite lunch sen fick dom sova en stund.
Efter powernapen gick vi ner till all shopping här i alanya, åt middag på restaurang och handlade lite smått och gott. Gick även in i en "kattpark" där dom tog hand om hemlösa katter, gav dom vatten, mat osv.
Lyckades gå vilse när vi skulle tillbaka till hotellet, nu i efterhand kan man skratta åt det men då ville jag bara lägga mig ner och gråta, haha!
Efter att ha gått runt i en evighet och frågat massor av folk om vägen till vårt hotell så gav vi upp, vi var genomsvettiga.. Tog en taxi tillbaka och taxichauffören skrattade gott åt oss, vi var nämligen 500m från hotellet när vi gav upp 😂
Väl på hotellet blev det lek i lekparken som fanns där innan vi gick upp för att sova!
Bilder:

Dag 3
Denna dag tog vi en taxi till havet. Barnen var dock inte så förtjusta i det, dom tyckte vågorna var läskiga, sanden var varm och jobbig och saltvattnet var blä.. Antar att dom är lite för små än, så vi tog en taxi tillbaka till hotellet för att bada i poolerna istället!
Efter att barnen hade sovit middag så tog mamma och pappa hand om barnen för att jag och Kim skulle få en kväll för oss själva. Vi tog en taxi ner till basarerna för att shoppa och äta vid hamnen. Blev dock inte så långvarigt, dom flesta har kanske koll på läget i Turkiet och kan isåfall förstå varför.
Vi var tillbaka på hotellet runt 20:00 och tittade på lite fotboll på storbilds-tv i restaurangen med barnen och mamma å pappa, sen blev det upp och sova :)
Bilder:

Dag 4
Efter frukostbuffén blev det poolhäng i fleeeera timmar! Barnen älskade det! Och det var superbra i barnpoolen för de ligger i skuggan större delen av dagen. På eftermiddagen sov barnen en stund sen gick vi ut för att handla lite. Käkade middag på hotellet denna kväll och lagomt till vi ätit klart så blev det bamsedisco! Efteråt åt vi goda glassar i väntan på en balongshow! Moa blev uppbjuden på scen men vågade inte gå fram, men Theo hade turen att också bli uppbjuden och han fick en "dadda" ballong, så lycklig kille!
På slutet blev Moa lite modigare och fick sig en blomma.
Efter showen var vi dösvettiga så vi fick duscha igen innan läggdags som blev runt 21.45 för barnen, fattar inte hur dom orkar, men duktiga är dom❤️
Bilder:

Dag 5
Började med frukost som vanligt sen bröt vi rutinerna ;) haha! Istället för att bada så tog vi oss ner till basarerna för lite shopping igen :D åt lunch vid hamnen innan vi tog en taxi tillbaka till hotellet. Då svirade vi om till badkläder och hängde vid poolen innan det blev lite yoghurt, dusch och sovstund!
När vi väckte barnen blev det ner för att käka middag och efter det tog vi oss en till shoppingrunda med kusinerna och mormor och morfar! :) (denna kväll var Sara och Patrik ute och åt utan barn)
Tillbaka på hotellet på kvällen så blev det glass, nån drink och lite lek i lekparken innan vi gick upp på rummet för att duscha ännu en gång innan läggdags för barnen!
Bilder:

Dag 6
Denna dag blev det frukost som vanligt sen poolhäng i flera timmar!
Gick sedan upp på rummet för dusch/middagssovning innan det blev att dra ut och shoppa, igen ;) haha!
Sen hem till hotellet igen för att fräscha till oss lite innan minidisco med bamse och sedan blev det turkiskafton på hotellet! Massa god mat och uppträdande med trollkarl, dansare osv. Blev riktigt riktigt sent i säng, vi började natta barnen runt 23!
Helt sjukt hur dom orkar, visst, dom sover middag längre och senare än vanligt, men ändå! Värmen tar ju kål på en..
Fast sålänge det händer roliga saker så är det ju skoj att vara vakna ;)
Bilder:

Dag 7
Blev som vanligt poolhäng efter frukosten, dock bara 3 timmar! Barnen var helt slut efter den turkiska aftonen så vi gick upp på rummet så att dom fick vila!
Kim och Patrik slog vad om vem som kunde simma snabbast på fm, förloraren skulle göra en semestertatuering i svanken där det stod ei saa peittää, kimpen förlora så nu sitter den där, dock en henna, men ändå 😂😃
Mamma och pappa bjöd mig på en fotbehandling så jag fick mina fossingar filade, insmorda, målade naglar osv på em, underbart!!! Har babyfötter nu!
Senare på em så tog vi oss ännu en shoppingrunda med Sara, Patrik och barnen! Efter den rundan blev det god middag innan barnen körde på lekparkshäng! Blev även lite mer shopping på kvällen, haha!
Sen blev det upp på rummet för att bada innan barnen nattades, jag packade en massa till hemresan kommande dag och Kim gick iväg för att köpa vatten och sånt :)
Bilder:

Sen var dagen kommen då vi skulle åka hem, bussåkande, väntan, flyg, buss, bil sen äntligen hemma!

Vi hade iallafall en helt underbar resa och barnen har haft så himla kul.
Finns väl inget bättre än när barn är glada och uppskattar saker och ting? Älskar min familj så himla mycket ❤️

Bildbomb Turkiet

Nu är vi hemma från Turkiet, tänkte skriva om det i ett senare inlägg, nu blir det bildbombning :)